BVC och shopping

I dag kom söta Hanna på besök och vi tog oss en tur på stan! Fick äntligen köpt ett par byxor! Kommer ju fortfarande inte i alla mina gamla jeans (har ju 15 kg kvar att gå ner...) Hittade även en jättefin tunika och en liten mysdress till Noel (man kan ju inte låta bli!)

Klockan 15.45 skulle vi vara på BVC. Hanna körde hem då och jag mötte upp Niclas vid "Kattens läkargrupp". (Varför ska allt i Trelleborg ha djurnamn?!) Kom i sista sekunden. Fattar inte varför tiden inte räcker till längre! Den bara rusar i väg och jag hatar att stressa! Hur tidigt jag än börjar med något nuförtiden kommer det 1000 saker emellan och vi blir sena ändå!

Noel hade iaf växt 2 cm till, han är nu 57 cm lång! Han växer så det knakar, det är nästan så att man ser det! Och nu väger han 4640 g! Stora killen nu ju!

Men blir så jäkla irriterad på den barnmorskan vi går till (samma som på hembesöket). Fast jag sa att jag slutat amma och ger ersättning så börjar hon gnälla ändå. Jag sa att jag verkligen har bestämt mig och att det funkar skitbra med ersättning och att jag inte ens har någon mjölk kvar, men ändå började hon förklara att man vänjer sig att amma efter ett tag och bla bla bla. Varför kan hon inte bara respektera mitt val? Blir så irriterad! Fick fråga Niclas efter om jag var otrevlig mot henne, men det var jag tydligen inte. Ha ha... Men jag var iallafall bestämd, men det hjälpte tydligen inte ändå.. Så jobbigt att hon inte bara kan fatta att jag vill ha det såhär. Och att jag tänker ha det såhär. När vi skulle gå sa hon iallafall att jag verkade ha bra koll på Noel, vad han behöver och inte osv. Bra att hon ser det iallafall...

Efteråt gick vi till Niclas jobb. De ville tydligen träffa lille Plutt där! Fick jättefräcka kläder av hans jobbarkompisar! Tack!

Sen kom vi hem och Noel var hungrig så in i... fast han inte borde vara det.. så han fick mat och somnade såklart på mig. Försöker lägga honom i vagnen på dagarna när han ska sova för att inte bli så låst men han vill inte somna där. Så fort man tar upp honom somnar han i min famn och det gör att man inte kan göra något vettigt på ca 2-3 timmar. (Bra undanflykt?!) Är världens mysigaste, det är inte det. Man får bara inte gjort något här hemma. Funkar inte att lägga över honom i vagnen heller, han vaknar direkt. Är rätt så konstigt egentligen för han brukar inte vakna av något när han väl somnat. Man kan t.o.m dammsuga bredvid honom, han vaknar inte! Men han märker direkt om man tar honom från famnen. Min lille gosegris! Antar att det är sånt här man ska ta tillvara på? Snart tycker han bara att jag är jobbig som ska kramas och pussas hela tiden! =)

Niclas och Anders försökte sig på att ta bort vårt "staket" ut till vägen. Är gjutet och sånt så de fick inte riktigt bort det. Sitter tydligen väldigt djupt ner i marken. Antar att det suttit där sen huset byggdes år 1910... Får ha hit någon med traktor eller något som kan dra upp det. Ska bli så skönt att få fixat i vår lilla trädgård och få bort allt skit som hon som bodde här innan gjort. Får ångest bara av att titta ut!

Ha ha... fick ett sms för någon dag sedan av hon som bodde här innans dotter. Hon skrev att hon råkat skriva fel adress på ett paket så vi skulle få det (och hon skulle hämta det här). Men borde man inte ha lärt sig sin nya adress efter 8 månader?! Haha... tyckte det var lite kul faktiskt! Fick ett sms igen i dag av henne att det var två paket i stället. Gör ju inte oss något, hon får gärna komma hit och hämta det, men jag tror ändå inte att vi kommer att få dom. Antingen blir de som eftersänd post eller så skiter de i att skicka ut dom. Man skickar ju inte ut paket till någon som inte bor på adressen.

Nu har båda mina älsklingar somnat i soffan. Får väl försöka få dom att lägga sig i sina sängar... Fast jag borde passa på att gå in i duschen. Är brist på duschtid nuförtiden. Antingen blir det på kvällarna när Niclas kommit hem eller så får man gå upp okristligt tidigt för att hinna med att göra sig klar innan Niclas sticker till jobb. Ska nog passa på nu, i morgon ska jag och Noel till malmö. Vi får passa på att träffa syrran & Henrik nu när de är nere!

Sov gott!


Kan inte leva utan er <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej, jo vi kan träffas imorgon, har du lust och komma in till stan, vi kan ju ta en picknick i folketspark eller nåt om du vill och det är fint väder, annars kan vi vara här. Ha det bra idag, har lagt in en bild på hjärtanen:) kram

2009-04-15 @ 07:59:27
URL: http://esmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0