Långhelg =)

Gud vad skönt att det är påsk. Inte för att vi firar det mer än middag, utan för att Niclas blir långledig. Han slutar redan kl ett i dag. Så härligt! Ska bli skönt att vara vi tre några dagar!

I går var jag och Noel i Malmö hela dagen. Körde först hem till pappa så han fick gosa med sitt barnbarn. Sen gick vi bort till dagverksamheten! Väldans trevligt! Fick jättefina kläder till Noel. Tack så mycket! Tog även några foton så Ingrid, du kan väl skriva din mailadress så skickar jag dom?

På vägen hem sen gick vi inom min mormor en snabb tur så även hon fick hälsa på lille Plutt! Sen tillbaks till pappa och så körde vi tillsammans till min farmor! Åhh vad glad hon blev över Noel! Så kul att se =) Tack för pengarna!

På vägen därifrån körde vi inom Lasse & Christina. Även där blev det paketer! Tack! Noel är såååå bortskämd!

Sen tillbaks till pappa och sen körde vi inom mamma & Rolle. Niclas har jouren så han kom inte hem förrän halv nio. Det blev nog en hel del farande runt märkte jag nu haha. Men det kändes inte så i går iom att vi spred ut det på 13 tim. Tur att alla bor så nära varandra! Noel verkade inte så berörd heller, han sov sig igenom hela dagen. skönt att ha fått en bebis som inte störs av ljud eller att någon annan håller honom.

Har verkligen inte haft tid att skriva på länge. Antingen är man fullt upptagen med Noel eller så är jag så trött att jag somnat på soffan! Jättetråkigt att somna på soffan vid nio varje kväll, speciellt när Niclas är hemma vid halv sju. Hinner ju knappt träffas känns det som =( Ska bli SÅÅÅ skönt sen när han slutar tidigare. Då hinner inte hela dagen gå och han missar inte lika mycket av Noel!

Har förresten lagt ner det där med att amma/pumpa. Pallar inte med det längre. Noel har börjat kräkas av min mjölk och det finns inte mer mölk till honom när han blir hungrig en timme efter han fick mjölk sist. Snackade med dom på bvc i måndags och de förstod mig och r e s p e k t e r a d e mitt val. Kändes jätteskönt. De sa faktiskt att de hade gjort samma sak! Så nu håller jag på att försöka få bort mjölken. Skönt! De på bvc sa att de jag gett honom dessa två veckorna har "hjälpt" jättemycket. Han har fått i sig mkt från mig nu. Men Noel verkar må bra av ersättningen. Har äntligen fått tag i den med bifidus (?) mot magknip. Den ska tydligen vara jättebra!


Har ju glömt att skriva om dopet som jag lovade! Blir den 3 maj här i Trelleborg. Får ta det så tidigt så syrran kan bli gudmor innan hennes bebis ploppar ut! Kommer bli jättebra.Det enda vi har problem med nu är vem vi ska bjuda. Även fast vi sa "de närmaste" så blir det jättemycket folk... men det får bli så. Man kan inte sortera bland släkt och vänner för mycket, de kommer ju för Noels skull. Men vill iaf säga att blir ni inte bjudna så är det verkligen inte illa menat. Det blir helt enkelt för mycket folk. Tur att  vi bara ska bjuda på "kaffe och kaka" efteråt!

Jag hann ju med att skriva en hel del nu ju med en sovande gosegris på armen. Kunde lagt honom i vagnen men den blev nerkissad i går och jag har inte haft tid att slänga lakanet i tvätten. Får göra det när älsklingen min kommer hem och avlastar. (Noel kissade även ner Niclas sida av sängen i morse när vi gosade efter han ätit. Ha ha ha) Eller.. det var iofs inte kul för det är jag som tvättar här hemma. (Niclas slänger ALLT i torktumlaren annars. Var inte populärt när han tumlade alla mina stickade mamma-tröjor när jag var gravid!)

Har många bilder att lägga in, men har fortfarande dom på kameran. Ska försöka lägga in dom sen!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0