Trött

Är helt slut. Helt finito... suck. Orkar inte vara trött, det är ju fredag.
Och jag tror inte att det hjälper att vila... har ju precis sovit 12 timmar. Varit vaken 1,5 timme nu och känner bara för att försvinna i drömmarnas värld. Jobbigt.

Och jag som hade så många planer i dag!

Fick äntligen en utbetalning av försäkringskassan. 1600 kr. Wooohooo.... Fan vad dom är snåla. Det klarar man ju inte sig länge på. Det är tur att det bara är för någon vecka, inte en hel månad.

MEN... en tjej ringde för nån dag sen och sa att jag fortfarande inte kan räkna in Rexampengarna i föräldrapenningen för att jag inte anmälde mig till arbetsförmedlingen direkt efter.
Hmm.. varför skulle jag göra det när jag redan hade ett jobb?

Jag arbetade ju för fan inom vården samtidigt. Hon fattade inte heller de helt korkade lagarna, så hon tyckte att jag skulle överklaga beslutet. Så det gjorde jag.
Jag menar, de borde ju kolla på inkomsten på hela året. De kan ju inte kolla hur och var och länge jag jobbar var. Sverige har allt bra konstiga lagar. 

Det jag har jobbat har jag ju förtjänat att få. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0