Bra el dålig idé..?!

Håller på att tvätta just nu. Har skjutit upp det (medvetet??!) så nu har jag några maskiner att köra.
Tur att det finns "snabbprogram" och att man har tvättmaskinen och tumlaren hemma!

Fick massa brev från försäkringskassan i går och i dag. Hatar verkligen dom av hela mitt hjärta.
Får fortfarfande inte räkna till Rexampengarna, för att jag inte gick med i arbetsförmedlingen direkt efter.
Enligt mig borde jag få pengar för att jag HAR jobbat, inte för att jag inte har och gått på arbetsförmedlingen?

Niclas mormor & morfar ska hjälpa mig med den biten, de är tydligen g r y m m a på det. Plus att de har en advokat i släkten som ska hjälpa till. Tycker hela grejen är så löljlig! Det är väl bara och ge mig pengarna?!?!

Men... för att lösa detta tror jag att vi har kommit på en grej. Eller jag satt och funderade och kom på att det nog hade funkat....
För Niclas har ju sina 60 dagar som han vill och ska vara pappaledig. Problemet är ju då att jag inte kan ta mammaledigt samtidigt. Alltså hade jag fått ännu mindre pengar, vilket faktiskt inte går..

Så jag har kommit fram till att jag ska jobba på Rexam juli och augusti och Niclas vara pappaledig då!
Det sköna där är ju att man jobbar tre dagar och är ledig tre.
Det är synd att det blir så "tidigt" efter han föds, men man kan ju bara jobba där på sommaren. Så jag kan inte göra så mycket. Jobbar hellre där 2 månader är inom vården i ett halvår och tjänar lika mycket....

Tror att detta kan vara en bra lösning OM Plutten blir en snäll bebis som kan äta ur flaska efter 3 månader (vill ändå inte amma längre). Vi får väl se. Räknade hur många dagar Niclas i såfall hade fått vara hemma, och det var "bara" 22 dagar. 22 dagar av 60 är väl bra? Så har han många dagar sparade?

Jag vet inte. Kanske är århundradets dummaste idé, men om jag gör det innedär det att jag kommer att ha ca 4000 extra i månaden under mammaledigheten, och det är det värt. Tycker jag. (om jag nu sparar allt vllket är planerat)

Bjuder på två bilder på min tjockis mage. Är varm som en kamin så det är så här jag sitter just nu. Ha ha ha.

Vecka 36


Min spruckna mage!

Kommentarer
Postat av: sandra

Haha men du älskar mig endå! Men gumman varför ska du bara amma i 3 månader? Men om du vill de så ska du de=). Me att du jobbar 2 månader avgör du helt själv..men bestäm dig inte förren du ser hur allt går me plutten o hur du mår me o lämnahonom! LOVE U!

2009-02-10 @ 19:25:50
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: sandra

Fick du mitt sms i natt gumman?

2009-02-11 @ 11:23:00
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: sandra

GUMMAN VI KANSKE KOMMER NER TIDIGARE! Ja! Farmor o farfars hus är ÄNTILLIGEN sålt, och då ska vi ha lite möbler. När vet jag inte riktigt..de nya ägarna flyttar in 1 mars! Och vi kan inte åka ner innan eftersom jag jobbar två helger i rad men första helger jag är ledig i mars måste vi nog åka ner!!!! LADDA UPP!

2009-02-11 @ 12:32:34
URL: http://hylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0