Ny mobil

Var ju i väg i går och skulle kolla på soffor, och så klart så står Telenor där och försöker sätta klorna i en så fort man kommer innanför entrédörren. Jag skulle ju säga upp mitt abonnemang eller iaf byta.
Så japp, det blev så. Är helt sjukt egentligen. Innan hade jag fastpris + 100 kr på telefonen = 699:- / mån.
Absolut helt för mkt. Ringde faktiskt för så mkt innan, men inte nu.
Så, jag bytade så att jag betalar 149:- + nån försäkring på 39:-, attså ca 190:- / mån nu i stället. Och dessutom fick jag en rosa mobil som jag alltid velat ha =)

Jag låter nog som försäljarnas dröm, lättlurad. =)

Är iaf nöjd, och det kan ju inte bli dyrare än 699:- om jag nu inte skulle ringa upp de 149:- + massa massa mer.

Men, varför är det alltid så jobbigt med nya mobiler? Ingenting stämmer när man för över och så. Plötsligt står namnen huller om buller och man måste ändra allt. Hade Samsung innan någongång också tror jag och då var det klyddigt att ändra till Sony Ericsson. Nu när man äntligen har lärt sig den (låter som jag inte fattar någonting, men det tar ju en helt daaaag att lära sig den nya!) så ska man ändra tillbaka. Snacka om I-landsproblem!

I dag är det iaf fullspäckat schema. Ska hinna med jättemkt. Pappa kom precis ner för att hjälpa Niclas.
Jag är inte så stor bärhjälp faktiskt!

De är nu på tippen och slänger allt skit som vi samlat på oss, vilket är en hel del. Sen kör de inom och hämtar våra soffor. Sen ska de ta ner tv-hyllan i gästrummet, som vi inte vill ha mer och som pappa ska få.
Sen ska vi i väg till Malmö och lämna den hos pappa sen i väg och köpa tv till sovrummet och till Babyringen och köpa bilbarnstol och massa annat. Sen tillbaks och skruva i hop sofforna och sätta upp tv:n. *andas ut*

Med andra ord, fullt upp!


Min fina ROSA mobil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0