Klaga?

Har jobbat i dag i värmen, kl 14-22. Har nog haft 35 grader tror jag. Svettigt som f*n...

MEN.. kollade precis på ett program där några brittiska modefantaster fick bo i Indien och besöka fabriker som tillverkar kläder mm till oss i väst. Fick en klump i magen. Att man bara kan klaga för att man har "lite varm på jobb". Som de människorna lever och slavar bara för att kunna försörja sin familj. Helt sjukt.

Jag klagar för att jag får "lite" i föräldrapennig. "Lite" är egentligen inte "lite" om man jämför med hur andra folk lever. Usch.

Vi tänkte ju först köpa min brudklänning genom tradera, där det är personer som säljer klänningar för 2000 kr, genom kontaket i Kina (?) sydda efter varje persons mått. Vi tänkte att det hade varit ett bra alternativ och ändå billigt för att få en klänning som passar perfekt osv. Vi ångrade oss sen för vi ville ha den testad så den blev snygg osv.
Men då hade en stakars människa suttit och sytt M I N klänning för någon j*vla skitlön. Är sååå glad att vi inte köpte någon sådan klänning.

Fan, vad bra vi har det, utan att vi uppskattar det!

Kommentarer
Postat av: sandra

Ja eller så tänker vi på mig. Stackare få slita upp varor till er kunder i 30+ värme. O trött ..hungrig o allmänt lukta turk. tänk på mig! hahah

2009-07-03 @ 20:20:01
URL: http://hylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0