Första gången...

I går var första gången vi lämnade bort Noel. Eller lämnade bort och lämnade bort, hade barnvakt!
Jag & Niclas skulle på en liten fest och pappa ville ställa upp som barnvakt! Det kändes lite nervöst faktiskt. Vet inte vad det var jag var orolig för, Noel känner ju pappa jättebra! Och vi var 10 min hemifrån och Niclas körde.

Vi stack till Räng sand vid åtta tiden när Noel fått mat och var hemma igen vid tolv. Hade verkligen en jättetrevlig kväll! Var så längesedan jag "festade" och jag har ju aldrig varit utan Noel sedan han föddes. (Förrutom en timme hos frissan men tycker inte att det räknas!)

Allt gick bra med passandet av Noel. De hade kollat på tv och sjungt till kl tio och sen somnade han gott i soffan! Känns så skönt att han är så snäll. Hade varit jobbigt om man vetat att han skrikigt hela tiden och varit ledsen/orolig. Fast och andra sidan hade vi ju aldrig lämnat bort honom då. Tack pappa för du ställde upp! Älskar dig!

Det var många på festen som också hade barn (som också hade barnvakter) och det kändes skönt att veta att de förstod att man var lite orolig! Men det blev inte så mkt barnsnack faktiskt. Tror de flesta ville snacka om något annat när man väl kommer hemifrån och får festa till det!

Och vet ni vad Maria gjord när hon druckit några öl? Jo, hon rökte! Varför?
Mentolciggaretter, så det var inte samma sak som innan, men ändå. Varför? 
Jag har inte rökt på väldigt många månader nu. Var väl inte sådär speciellt gott heller, om jag ska vara ärlig. Jag vet iaf att jag ALDRIG kommer att börja röka igen. Bara på fester isåfall, men hur ofta är det?!




Ikväll blir det grillning och fotbollskväll. Jippie?! Ni som känner mig vet hur sjukt ointresserad jag är av fotboll... men men... Hade jag bara mått bra i dag hade jag kunnat skylla på att man måste dricka öl till fotboll... men så blir inte fallet i dag! Ha ha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0