Underbar söndag!

Iofs började väl inte dagen (natten?!) sådär jättebra. Noel vaknade redan halv fem och ville absolut inte somna om. Han var en riktig liten trollunge, (Läs: bitch!) när jag la honom i vår säng skrek han bara och var vansinnig att vi inte ville gå upp, men så fort jag reste mig och satte mig i fotändan sträckte han på sig och gav mig värsta leendet. Efter en stund la jag mig bredvid honom igen och han började skrika direkt. Samma sak igen; jag satte mig i fotändan och han blev lugn! Sicken liten busunge! Han tyckte verkligen att jag sulle sitta där och titta på honom. Ha ha... Efter en timmes skrik  fick Niclas ta över och vi gick upp. (Jag & Noel somnade en timme på soffan sen medan Niclas storstädade. I bland har man tur!!)

Niclas fick jourjobb och han passade då på att handla vad vi behövde till middagen och hämtade även kläderna till Noel som vi köpt på blocket. Helt sjukt, vi fick 4 KASSAR med kläder till honom för 375 kr. Att typ 30% kommer att slängas direkt, 30 % kommer att användas flitigt och 40% är riktiga "kläder som man har när man ska måla/ leka i sandlådan".
Tyckte faktiskt att det var ett bra köp. Om man räknar hur mkt man tjänar på att köpa såhär så sparar man ju hur mkt som helst. Han växer ju så fort ändå. Var även 2 par jättefina skor med! Vi har jättemkt kläder i st 62 (som han har snart), men det är kul att kunna ha mkt kläder och knappt betalat för det!

Vid tre kom Hanna, Micke och Elina på besök! Hade en riktig grillmiddag med mkt vitlök! =) Väldigt trevligt! Är så skönt att träffa andra som har barn! Detta får vi göra om, eller?! Tyvärr fattas bilder =(

Nu ligger Noel och sover på kudden och Niclas kollar på någon film som jag inte ens vet vad den heter!

I morgon får det bli Malmö. Måste hämta ut skyddsskor. För vet ni vad? Om exakt en vecka börjar jag att jobba! Vad jag tycker om det? (folks vanligaste fråga...) så är det blandade känslor. Jag tycker att det ska bli skönt (missuppfatta mig inte) att göra något annat i 2 månader. Få ha hjärnan på semester typ. Samtidigt vill jag inte missa en sekund i Noels liv. Vill följa alla nya upptäckter han gör. Fast jag kommer att jobba skift så jag tror inte att jag kommer att missa så mkt. Hoppas inte det iaf. Och samtidigt vill jag att Niclas ska vara själv med honom, och att han ska få ha lite extra ledigt under sommaren. Innan man hunnit blinka är sommaren över och jag har tjänat in 80 mammadagar! Maria kommer kunna vara hemma 4 månader längre med sin skrutteplutt!



Måste även meddela att jag precis gjorde ett test på internet hur man är som mamma och jag blev den "avslappanade harmoniska mamman" Är lycklig över det, om det nu stämmer. Vill inte vara en hönsmamma. Anser att det inte kommer att hjälpa Noel i framtiden. (Niclas fick svara på vissa frågor så jag svarade inte "vad jag tyckte lät bra"!)


Mammas stora kille!


Bubblan!


Min fina plutteskrutt!

¨
Precis somnat - då åker nappen ut!

Kommentarer
Postat av: emma

Det är verkligen jättebra att man försöker dela på ansvaret. Jag tycker peronligen att man ska dela föräldrarledigheten rakt av.

2009-06-08 @ 08:37:28
Postat av: sandra

Naw han har börjat använda "izabella nappar" som vi kallar dem..nu blir de Noel nappar!

2009-06-08 @ 19:17:53
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Lisa (uppsala)

Han är verkligen jätte fin=) så söt!hoppas ni får en underbar sommar.Många kramar från släkten i uppsala=)

2009-06-12 @ 11:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0