Amning?

Vi bestämde oss långt innan Noel kom att vi skulle köra med ersättning. Jag ville inte amma, bara tanken kändes konstig. Barnmorskan på bb förstod oss och sa att vi skulle börja med ersättning direkt, innan mjölken hann komma igång på riktigt. Detta har gått jättebra, han älskar att äta! (Undra vem han fått det i från?!)

Men... (ni vet det måste alltid finnas ett "men!") i går kväll märkte jag att det ändå börjat producera mjölk. I natt var de helt fyllda och satan vad ont det gjorde! Trodde de skulle spricka! Dolly Parton, släng dig i väggen! =)

Var helt enkelt tvungen att amma honom för att tömma och han gillade det när han väl fick in tekniken.

Den stora frågan är nu, hur gör vi?! Är ju egentligen bäst att han får bröstmjölk för att verkligen få i sig allt men jag vill inte amma på heltid. Vill inte att han ska vara "bunden" till mitt bröst. Får försöka kombinera... Vilket dilemma!

Vi får ge det ett försök, får se hur det blir. Men ärligt, hur kul är det att gå runt och lukta mjölk?!

Fast å andra sidan... jag gör vad som helst för Noel. Vad som helst i hela världen.


Kommentarer
Postat av: Henrik ("Felicias" Pappa!)

Om jag skall göra ett expert utlåtande,

efter alla forskningsrapporter som jag studerat den närmaste

tiden som man har gjort på barn som ammat och barn

som inte ammat, så kan man se en stor skillnad i barnets

kognitiva utveckling om barnet fick amning i MINST 6 mån...

Amningen bygger upp barnets immunförsvar och bygger

upp barnets viktiga synapskopplingar i hjärnan.

Det vill säga om man talar i klarspråk,

vill ni ha ett barn med ett starkt immunförsvar, klarar sig

bättre emot allergier och "lättare" bygga upp sin hjärnsubstans

(som är omogen tills man är 20 år) skall ni definitivt amma!



Eller som moster Malin säger

"Om du ändå luktar spya, så kan man väl gå och lukta mjölk?"



:)



Puss och kram från Moster Malin och Pappa Henrik

Vi älskar er alla 3! :)



2009-03-25 @ 19:44:43
Postat av: Sandra

Gumman du vet vad jag tycker..men du vet nog de bäst själv. Kör en månad eller bara en vecka sedan besätm dig! Du känner vad som är bäst för dig o Noel!

2009-03-26 @ 09:13:23
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: hanna

Hej vännen, tycker du ska gör precis som du själv vill med det här med amningen, och inte lyssna på någon annan, känn efter hur du vill göra och gör som du vill. kramar

2009-03-26 @ 11:15:00
URL: http://esmamma.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0