Får jag bestämma själv?

Ringde en trevlig barnmorska från Kattens läkargrupp där vi ska gå med Noel. Hon frågade om jag ammade och jag förklarade läget, jag ammar typ varannat mål nu. Hon tyckte absolut att jag skulle ge han bröstmjölk VARJE mål. Men seriöst? Vem fan är det som bestämmer? (Ursäkta, men blir så arg!) Är så jävla trött på att folk ska blanda sig och ha åsikter om hur MITT barn ska ha mat. Skulle barn med ersättning bli sämre barn? Skulle inte tro det...

Hennes argument var att hon träffade så många kvinnor som ville amma men som inte kunde. Ärligt talat, vad har jag med dom att göra? Tråkigt för dom ja, men det är samma sak som att jag inte vill amma men är tvungen.

Jag är fullt medveten om att om man ammar får barnet sig alla antikroppar och hela tjohejsan, men skulle då barn med ersättning ständigt vara sjuka? Jag vet ett par barn som bara fått ersättning och de är hur friska som helst.

Blir så trött. Hon kommer på hembesök på måndag, och jag sa att jag ska amma honom varje mål fram till dess. Men det känns inte bra. Känns som jag inte får bestämma själv. Blir galen.

Nu kommer folk säga "men det bestämmer du själv, skit i vad hon tycker". Japp, det är ett alternativ men jag känner mig som världens sämsta mamma redan bara för man gör "tvärtemot" vad en barnmorska säger.

Livet är underbart


Vilar mig och ser sååå nöjd ut!


Sussar sött


I pappas famn sover man skönt


Med "moster" Malin


Är jag inte cool i min träningsdress?!


Baksidan

Kommentarer
Postat av: Sandra

BM vet inte allt och vet verkligen inte alltid vad som är bäst för ens barn. De är något man vet själv! Du är inte världens sämsta mamma bara för du står för dina åsikt..de är det som går dig till världens bästa! Noel och alla andra älskar dig pga de! Du kommer alltid typ känna dig ner trykt av BM..de gör jag! Lite för vi är unga + vi har aldrig haft barn förr..men jag skiter i allas tycke oavset de är BM eller ej. Jag vet vad som är bäst för mig och mitt barn! Och de vet du me gumman! Om de ska vara så så amma jag Noel för hålla kärringen glad..säg de på hembesöket..sandra kommer me sina tepåsar o ammar honom om de ska vara så jävla mycket gnäll! Hahah! Älskar dig! Jobbar kväll i dag..så ring runt 21 tiden om du vill prata älskling! PUSS!

2009-03-26 @ 12:20:27
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha GÖRAN är till o med...fan gumman sitter o skrattar..snälla ta en bild på göran o noel..måste ju vara himlen!

2009-03-26 @ 12:36:09
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: anna

guud vad söt han en perfekt liten bebis ju =)

2009-03-26 @ 13:09:03
Postat av: Anonym

Min bebis har bara fått ersättning och aldrig varit sjuk,(peppar peppar =) ), han är åtta månader. Jag vet precis vad du menar med allt tjat hit och dit, jag höll på och bli vansinnig, mådde så dåligt över det men jag ville verkligen inte amma. Jag gjorde tillsist det som känndes bäst för mej (enbart ersättning) och det har gått så bra =) Stå på dej och gör precis som DU känner. Jätte söt kille ni fått föresten, stort grattis!

2009-03-26 @ 23:17:11
Postat av: malin

han är så underbar!<3

2009-03-27 @ 22:13:43
URL: http://mbjursell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0