For real

Har verkligen fått uppleva vad det innebär att ha småbarn! =) Noel är världens snällaste bebis, men nu börjar man redan märka lite ändringar. Innan när vi körde med bara ersättning vaknade han när han var hungrig, åt och somnade igen, helnöjd. Nu när jag ammar är läget lite annorlunda. Han gillar inte alls att äta från bröstet. Skriker och fäktas och ja.... suck. Jättejobbigt verkligen.
 
I natt panikskrek han i en timme när han skulle ha mat. Han ville verkligen inte och man märkte hur hungrig han verkligen var. Min lilla gosegris!  Men måste ju amma, annars sprängs brösten. Gör ju sjukt ont! 

Tycker så synd om honom (och mig själv). Känns jättedumt att tvinga honom att suga när jag samtidigt inte vill det själv.

Gör sjukt ont när han äter från mig. Får bita i något för att inte skrika rakt ut. Ska till apoteket i dag och köpa ALLT som kan underlätta amningen. Hoppas de har ett stort sortiment!



Har blivit mycket snack om amning, men det är det som är jobbigt just nu. Men självklart gör vi annat också! =) Har bara inte skrivit det!

I går var vi i Malmö och hälsade på Noels morfar. Körde även inom hans mormor & Rolle och drack kaffe. Man måste ut och hitta på saker, vi kan inte bara sitta inne!

På kvällen kom Sophie, Henke och Kelly hit och käkade pizza och kollade på finalen i Let's dance! (Märks man börjar bli gammal... ha ha ha!) Verkligen trevligt!

I dag kommer Muppen och Sofie hit och ska hälsa på vårt tillskott! =) Måste upp och lämna in hästarna och lotto innan + apoteket. Orkar egentligen inte fara runt i dag, helt slö... vill bara lägga mig bredvid min gosegris i soffan och sniffa på honom. Fast det har jag gjort en vecka i sträck nu! Tänk... han är en vecka i dag. Var tog veckan vägen? Snart vaknar vi upp och han ska ta studenten.
Vill inte missa något, vill följa varje andetag han tar. Snacka om att bli en jobbig morsa om några år...!


I dag finns Noels födelseannons i tidningen. Missa inte den! Vi har slutat att få sydsvenskan så vi får handla den nu när vi är i väg! <3

Ha en mysig helg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte pumpa ut mjölk istället? Har hört att det ska fungera bra..

2009-03-29 @ 21:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0