+ sex dagar... ???

Ligger här i sängen och klockar mina värkar. Ca 5-6 minuter mellan dom nu. Fy fan vad ont det gör!!! Känns som att jag inte kommer att stå ut länge till, och det är ju inte ens säkert det startat! Ha ha ha...

Men jag har haft så hela natten.. igen! Alla säger att man "bara vet" när det är förlossningsvärkar och inte förvärkar, men NEJ jag vet inte skillnaden! Borde jag det när jag aldrig varit med om det?!!

Hade blivit väldigt förvånad om detta bara är förvärkar, för det känns helt ärligt som att jag ska gå mitt itu. Speciellt ryggen. Dessutom kommer dom ju regelbundet. Gör förvärkar det?

Får väl se hur detta artar sig. Var hos barnmorskan i går och allt var bra. Men Plutten är väldigt rörlig och har alltid sparkat mycket och hela tiden, och jag kände inte det i går så vi blev skickade till förlossningen för att kolla CTG och jag fick trycka på en knapp när han rörde sig. Men allt var jättebra, inga konstigheter alls. Skulle även kolla blodflödet mellan navelsträngen och moderkakan men de hade gått för dagen (!) så vi fick en tid i dag i stället. Lite ångest att köra från Trelleborg till MAS för att kolla något vi ändå vet är okej, men det var tydligen rutin. Är mest synd om Niclas som måste springa från jobb, men vad ska man göra?  

Hinner kanske inte dit ändå, om detta går framåt som jag vill. De på förlossningen trodde att vi skulle ses i natt, men tyvärr! (ska ju dessutom inte föda i Malmö) Barnmorskan där sa att det är jättebra att jag har så mkt sammandragningar för då tänjs allting ut. Sen när det är "på riktigt" kommer det gå mkt fortare.. Så detta jag känner nu kanske ändå inte är på riktigt...

Blir besviken på dig Plutten om du ångrar dig igen....


Kommentarer
Postat av: Tessan

2009-03-20 @ 09:02:13
Postat av: Tessan

Skulle bara säga att jag följer varje rad du skriver på bloggen =) hoppas din plutt snart kommer ut och att allt går bra. Synd att vi inte träffades den söndagen, hade velat träffa dig o se dig med din bauta mage =) Kan inte riktigt förstå de hehe ha de bra puss o kram

2009-03-20 @ 09:05:44
Postat av: Anna

Hoppas han är på G nu ! Så du får hålla om din söte .. Kramar

2009-03-20 @ 10:41:35
URL: http://annaagunnarson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Håller tummarna för dig att han vill komma ut nu.....

2009-03-20 @ 12:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0