Min lille stackare

Min lille Plutt har blivit sjuk. =( I går kväll när vi skulle natta honom och gav honom mat spydde han upp allt igen (rakt på Niclas... ha ha ha!) Tänkte inte så mycket på det då, alla bebisar kräker ju mer eller mindre efter de ätit och han var som vanligt, lite gnällig bara. Han somnade och sov 6 timmar (jippie) och fick mat då igen och sen var han supergnällig.

På morgonen när Niclas gått till jobb försökte vi sova lite till i vår säng, men han ville verkligen inte. Han ville absolut ingenting, han bara skrek. Trodde han var hungrig eller att han helt enkelt inte ville sova som sin mamma! =) Gav honom en halv dos mat för att se om det hjälpte men ICKE.

Vi gick upp och han var jättevarm och snoret rann. Usch,tycker så synd om honom. Det kom från ingenstans, men där har vi förklaringen varför han sovit så mycket de senaste dagarna (efter dopet) och varit så "slö".

Och vi som skulle till Linda och Jasmin i dag och mysa och äta lunch med dom och Hanna och Elina. Ville ju verkligen träffa dom, nu när vi inte gjort något speciellt i veckan. Men kan inte ta dit min sjukling. Får bli en annan dag. Fredag kanske? Känns skönt att Niclas ska vara hemma imorgon (han ska vara ledig en dag i veckan fram till jag börjar att jobba) Är Noel sjuk och så gnällig behöver jag avlasting.

Noel
är helt utslagen, ligger och sover i soffan här bredvid mig. Han kräkte upp all mat igen =( Har tagit av honom lite kläder och nu är han så nöjd så!

Problemet är att vi inte har någon termometer till bebisar. (Inte till oss heller för den delen. Den örontermometern vi har visar att jag alltid har 34 grader. Hmm...)dumt att man inte köpt det. Är ju inte direkt läge att dra med honom in till stan och apoteket. Men jag vet att han har feber, han är varmare än vanligt. Men jag vågar inte ge honom alvedon heller innan jag vet hur mycket han har i feber. 

Ska nog köra in till pappa så att han får hjälpa mig att åka och handla etc. Han är ledig i dag. Får bara vänta tills han vaknat, han har jobbat natt. Tur att det inte tar lång tid att köra in. Tror inte heller Noel bryr sig om han ändå sover.

Stackars min lille skrutt.
  

Ska passa på att packa skötväskan nu när han sover.

Kommentarer
Postat av: malin

ush lille noel:( krya på dig plutten<3

2009-05-07 @ 18:28:15
URL: http://mbjursell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0